Семенов М.А.
Державний заклад "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
Досвід організації дистанційного навчання в Луганському національному університеті імені Тараса Шевченка
Луганський національний університет, нажаль, отримав досвід організації навчання в ектсремальних умовах, був вимушений двічі змінювати місце розташування у 21 столітті, у 2014 р., у 2022 р.
До війни Луганський національний університет імені Тараса Шевченка динамична розвивавався, двічі в 2006р та в 2011 пройшов незалежне оцінювання EUA.
Основні етапи формування системи дистанційного навчання в університеті:
- 14.11.2001
р. – створено лабораторію дистанційного
навчання
- 15.02.2002
р.
– початок роботи
серверу IBM
Lotus Domino з
плагіном
Lotus
Learning Space
У 2004 р. прийнято основні нормативні документи для регламентування дистанційного навчання:
- Положення
про організацію
дистанційного навчання в університеті;
- Уніфіковані
вимоги
до дистанційних
курсів;
- Тимчасове
Положення
про нормування
роботи
науково-педагогічних
працівників
при розробці
й використанні
дистанційних
курсів;
- Положення
про
право власності
й захист
авторських
прав у галузі
дистанційної
освіти;
- Положення
про
експертну
комісію
в галузі
дистанційної
освіти;
- Положення
про
атестацію
студентів,
що
навчаються
за дистанційною
формою.
З 2004-2005 рр. університет використовує LMS Moodle, як основний цифровий інструмент організації дистанційного навчання.
2014 р. створення системи дистанційного навчання (перша евакуація).
2015 р. - вивчення та впровадження швейцарського досвіду (ETH).
2015-2016 р. вивчення та впровадження британського досвіду.
2018-2020 рр. - проєкт MoPED (Erasmus).
Як результат створено Систему управління якістю дистанційного навчання (рис. 1):
Рис. 1. Система управління якістю дистанційного навчання
Опис системи (рис. 1):-система
налаштована на інтереси викладача та студента.
- створено
позитивне „екологічне” середовище, яке сприяє академічному й дослідницькому
розвитку.
- управління
має рамочний характер, спрямоване на керування середовищем, яке сприяє
розвитку.
- якість
досягається завдяки двом чинникам – саморегуляції та управлінню.
Список використаних джерел
- КУХАРЕНКО, В. М.; БОНДАРЕНКО, В. В. Екстрене дистанційне навчання в Україні. Монографія. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня, 2020.
- Кухаренко В. М. Управління дистанційним навчальним процесом. / Кухаренко В.М., Сиротенко Н.Г. “Інформатизація освіти України: стан, проблеми, перспективи” : II Міжн. наук. конф. Вересень 2003. Херсон : ХДУ, – 2003.
- Щербина О. А. Нові засоби для оцінювання компетентностей в Moodle / О. А. Щербина, // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2016, Т. 55. - № 5 c. 96-104.
- Щербина О. А. Оцінювання компетентностей засобами платформи MOODLE / О. А. Щербина // Інформаційні технології і засоби навчання, 2015, Том 45, No1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу : journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/1169/885.